Carcassonne

Na een tijd weggeweest te zijn, start ik mijn blog terug op. Al is het maar eens een kort berichtje « op en weg » zoals ze in West-Vlaanderen zeggen. Ik kan het niet laten en vind het zo enorm leuk om af en toe onze liefste vrienden en familie eens een kijkje in ons dagdagelijkse leven hier te laten nemen.

Vandaag een puur toeristisch stukje over wat ik doe na een afspraak bij de tandarts in Carcassonne. Ik koppel namelijk graag het aangename aan het onaangename.

Eens goed gaan eten voor maar 12, 90 euro. En ja ik geef het toe voor de Leffe nog een goede 2 euro 90 extra. Ik ben en blijf een echte Belg. Maar dit zijn meer dan redelijke prijzen in tijden van inflatie. Bovendien heb je daar nog geen voorgerecht voor in Belgie. Belgie is toch echt veel duurder op restaurant en ik verschiet daar altijd enorm van als ik eens oversteek. Naar het schijnt is het in Spanje nog goedkoper. Daarom dos cervezas por favor zoals Tom Waes het uitkirt en geen una.

Na de « coupieuze » lunch een zonnige wandeling langs de canal de midi. Zoals een vriendin terecht opmerkte staat het water laag. Ligt niet zozeer aan een droogte die iedereen meteen linkt aan klimaatopwarming.

Wat dan wel? Dit wordt u uitgelegd in een volgende blog. Lekker spannend toch?

3 gedachten over “Carcassonne

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.